အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာသူေတြ သင္တန္းကို ေရာက္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ ေမးတတ္တဲ့ ေမးခြန္းေတြက ဘာစာအုပ္ေတြသင္လဲ? ဘယ္လို Course မ်ိဳးနဲ႔သင္လဲ? Level ဘယ္ႏွစ္ခုရွိလဲ ဆိုတာေတြပါ။ Course ဆိုတာက ဘာသာရပ္တစ္ခုခုကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ သင္ယူဖို႔အတြက္ အသံုးျပဳတဲ့ အေၾကာင္းျပဳခ်က္ တစ္ခုပါ။ သင္႐ိုးဆိုတာထက္ သင္နည္းစနစ္ (Teaching Method/ Teaching Methodology) ေတြက အဓိကက်ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔ သင္႐ိုးက အဓိကမက်ဘူးလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ သင္႐ိုး ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း သင္ၾကားေရးနည္းစနစ္ မမွန္ရင္ သင္ယူသူကို အရည္အေသြးတက္ဖို႔ သိပ္မလြယ္လွပါဘူး။
          သင္တန္း တစ္ခုခုနဲ႔ တစ္ခု၊ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းနဲ႔ တစ္ေက်ာင္း ျပ႒ာန္းထားတဲ့ သင္႐ိုးေတြ တူၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တူညီတဲ့စာအုပ္ေတြလည္း ရွိေကာင္း ရွိပါမယ္။ အေရးႀကီးတာက အဲဒီသင္႐ိုးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဘယ္ေလာက္ ေလ့က်င့္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ သင္ယူရရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ေသာ သင္တန္းေၾကျငာေတြမွာ “Oxford Course အတိုင္း သင္ၾကားသည္၊ Cambridge Course အတိုင္း သင္ၾကားသည္၊” ဆိုတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေတာ့ ေလ့လာသူေတြက ဘယ္လို Course နဲ႔သင္တာလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေမးတတ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
          Oxford Course ျဖစ္ေစ၊ Cambridge Course ျဖစ္ေစ ဘာသာစကား တစ္ခုတတ္ေျမာက္ဖို႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို အစီအစဥ္တက်၊ စနစ္တက် ျပ႒ာန္းထားတာပါ။ အဲဒီမွာလြဲတတ္တာက ေလ့က်င့္တဲ့ ပံုစံေတြပါ။ ဥပမာ - Conversation တစ္ခုကို ဆရာက ရွင္းျပမယ္၊ Listening ဖြင့္ျပမယ္၊ Grammar Point ေတြရွင္းျပမယ္ စသည္ ဆရာက ေျပာစရာရွိတာေတြ ေျပာၿပီးတဲ့အခါ အဲဒီ Conversation ကို ၂-ေယာက္စီ တြဲၿပီး ေလ့က်င့္ေစပါတယ္၊ အဲဒီလို ေလ့က်င့္တဲ့အခါ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုက စာအုပ္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္ တစ္ေခါက္ေလာက္ ေျပာၿပီးရင္ ရပ္ထားလိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါအျပင္ ေလ့က်င့္တဲ့အခါမွာလည္း စကားေျပာတာနဲ႔ မတူဘဲ ငယ္ငယ္တုန္းက စာက်က္သလို ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္နဲ႔ စာအုပ္ကိုၾကည့္ၿပီး ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ လုပ္ရမွာက စကားေျပာတဲ့ ပံုစံအတိုင္း ျဖစ္ေအာင္ Conversation ကို စနစ္တက် ေလ့က်င့္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ Conversation ကို ရသြားၿပီဆိုရင္ ေနာက္တစ္ဆင့္က အသံထြက္ေတြ မွန္ေအာင္ Linking Sound လို႔ေခၚတဲ့ အသံအခ်ိတ္အဆက္ေတြ မွန္ေအာင္၊ စကားလံုး တစ္လံုးခ်င္းမွာ ရွိတဲ့ Word Stress ေတြမွန္ေအာင္၊ ဝါက်တစ္ေၾကာင္းလံုးကို Sentence Stress ေတြမွန္ေအာင္၊ ဝါက်ပံုစံအလိုက္ Intonation ေတြ မွန္ေအာင္ ေလ့က်င့္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေလ့က်င့္တဲ့အခါ အလြယ္ဆံုးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းက မူရင္း native speaker ေျပာတာကို နားေထာင္ၿပီး အတတ္ႏိုင္ဆံုး တူေအာင္ လိုက္ဆိုေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသံထြက္ေတြကို ကိုယ္ထြက္တတ္သလို မထြက္ဘဲ၊ ကိုယ္ထြက္ေလ့ရွိတဲ့ အသံထြက္ေတြကို ေမ့ထားၿပီး နားက ၾကားတဲ့ အတိုင္း လိုက္ဆို ေလ့က်င့္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
          ေနာက္တစ္ခုက Level ကိစၥပါ၊ သင္တန္းကို လာတဲ့အခါ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေလ့လာသူေတြက အျပင္မွာ သင္တန္းတက္ဖူးတာမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာထားရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ Basic က စၿပီးေတာ့ မတတ္ခ်င္ၾကတာမ်ိဳးလည္း ႀကံဳရပါတယ္။ ဘယ္ Level ကပဲ စတက္တက္ အေရးႀကီးတာက ကိုယ့္ေလ့လာတဲ့ Level ကို Course ကို ေက်ေက်ညက္ညက္နဲ႔ စနစ္တက် ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ခက္တာက မသိဘူးလား ဆိုေတာ့လည္း သိတယ္၊ တကယ္သိလား ဆိုေတာ့လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူး ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ေသာ ေလ့လာသူေတြက ေက်ာင္းတုန္းကလိုပဲ အတန္းတစ္ခု ေအာင္သြားရင္ တတ္သြားတယ္လို႔ ထင္သလိုမ်ိဳး Language ေလ့လာတဲ့အခါလည္း Level တစ္ခုတက္သြားရင္ တတ္သြားတယ္လို႔ ထင္မိတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒါလည္း မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆ တစ္ခုပါ။
          တစ္ခုခုကို တတ္ေျမာက္ဖို႔ဆိုတာ ေက်ညက္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဥပမာ - ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ ဆရာႀကီးဦးျမႀကိဳင္ ေက်ာင္းမွာ မတတ္ခင္ ပုသိမ္မွာ အဂၤလိပ္စာကို တစ္ႏွစ္ေလာက္ ေလ့လာခဲ့ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာေတာ့လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာတတ္၊ ေရးေတာ့လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မေရးတတ္ခဲ့ဘူး၊ နည္းနည္းပါးေတာ့  ဖတ္တတ္တယ္၊ သူမ်ား ေျပာရင္ နည္းနည္းပါးပါး နားလည္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပုသိမ္ကေန ရန္ကုန္ကို ေရာက္လို႔ ဆရာႀကီး ဦးျမႀကိဳင္ ေက်ာင္းမွာ စတက္တဲ့အခါ Basic Level ကို ၈ ေလာက္နီးပါး ဆက္တိုက္တက္ၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္လိုက္တဲ့အခါ အဂၤလိပ္လို သြက္သြက္ လက္လက္ ေျပာႏိုင္၊ ေရးႏိုင္၊ ဖတ္ႏိုင္ လာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ Intermediate Level ကို ဆက္တက္တဲ့ အခါ အလြယ္တကူ ေလ့လာႏုိင္ခဲ့တယ္။ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔က စာမေက်ဘဲ အတန္းတက္တဲ့ အခါ အရင္ကစာလည္း မရ ေနာက္စာလည္း မလုိက္ႏိုင္ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈေတြ ေလ်ာ့က်လာၿပီး ေလ့လာရင္းနဲ႔ လမ္းခုလပ္ မွာ ရပ္တန္႔သြားတတ္ၾကပါတယ္။
          ဆိုပါေတာ့ Basic Level က သံုးလ ၾကာတယ္ဆိုရင္ သံုးလျပည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ Level တစ္ခု တက္ဖို႔ထက္ လက္ရွိေလ့လာေနတဲ့ Level ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေက်ေက်ညက္ညက္ တတ္ေျမာက္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ Level ဘယ္ႏွစ္ခု အထိ တက္လို႔ ၿပီးသြားၿပီဆိုတာထက္ ဘယ္ Level ကို ဘယ္ေလာက္ အထိ ေက်ညက္ေအာင္ ေလ့လာေလ့က်င့္ၿပီး ဘယ္ေလာက္အထိ အသံုးခ်ႏိုင္ၿပီ ဆိုတာက အေရးႀကီး ပါတယ္။
          ဒီတစ္ပတ္အတြက္ သတိထားရမယ့္ လြဲတတ္တဲ့ အလြဲေတြကို အခ်ဳပ္ျပန္ေျပာရရင္ ဘယ္လို Course ေတြနဲ႔ သင္ဖူးတယ္၊ Level ဘယ္ေလာက္အထိ သင္ဖူးတယ္ ဆိုတာထက္ ကိုယ္ေလ့လာဖူးတဲ့ Course ေတြ Level ေတြကို ဘယ္ေလာက္အထိ ေက်ညက္ေအာင္ ေလ့လာၿပီး အသံုးျပဳႏိုင္တယ္ ဆိုတာ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို ေျပာရင္း နားပါဦးမယ္ … ။
          ေနာက္တစ္ပတ္မွာ Language ေလ့လာသူေတြ အယူအဆလြဲတတ္တဲ့ Grammar နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဂၤလိပ္စာေလာက အလြဲမ်ားကို  ဆက္လက္ေရးပါဦးမယ္ … ။


ေအာင္ကိုဦး (UMK)
Be the Best !


0 comments:

Post a Comment

ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဝဖန္ အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြး ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားအားလံုးကို ေလးစားစြာ ႀကိဳဆိုပါသည္ .....

 
Top